//ארוחת שישי? מישהו מתחתן? קטן עליכם!

ארוחת שישי? מישהו מתחתן? קטן עליכם!

כל מי שאי פעם נכנס למסלול של אורח חיים בריא מכיר את זה: לשמור על השגרה זה מסע מאתגר מאוד – אך המשוכות המפחידות באמת הן השמחות המשפחתיות. רבים יעידו כי לוקח זמן עד שההרגלים משתנים, עד שהגוף מתרגל לתזונה מסודרת, ובמיוחד – עד שקורה הסוויץ' ההכרחי בראש; לכן אירוע משפחתי שבו מונחת לפנינו ארוחה גדולה, מושקעת ומפתה, הופכת להיות אתגר לכוח הרצון שלנו לשמור על ההתחייבויות לעצמנו.

ידע הוא כוח – הכירו את הגוף שלכם

אחד המפתחות לקיום אורח חיים בריא הוא ההבנה כיצד הגוף שלנו עובד. אדם שמבין כיצד מערכת הרעב והשובע פועלת, יצליח להתאים את ההחלטות שלו אליה באופן מושכל. למשל: מדוע אנחנו מרגישים רעבים? – כי אנחנו חווים נפילת סוכר. מדוע חשוב שלא לוותר על פחמימות? – מכיוון שהשילוב בין פחמימות וחלבונים הוא זה שמעניק את הערך הגליקמי הנכון  לגופנו. מדוע ארוחות גדולות גורמות לנו לעלייה מידית במשקל? בשל צבירת נוזלים מוגברת, שכל עוד לא מגזימים בהן יותר מדי, יורדת עד מהרה עם החזרה לשגרה.

אז איך אפשר לצלוח ארוחה משפחתית בקלילות?

הנה כמה טיפים חשובים ששווה לזכור –

לפני הארוחה:

  • אל תגיעו רעבים לארוחות גדולות. כשרעבים – אוכלים הרבה מעבר למידה הדרושה, ומאבדים מידה ושליטה.
  • אם אתם יודעים שמתוכננת לכם ארוחה גדולה בערב – אכלו כרגיל, ואל תפחיתו בפחמימות. אכילת פחמימות מסודרת במהלך היום משמרת את תחושת השובע לאורך זמן ומונעת את נפילות הסוכר.
  • מה שכן אפשר להפחית במשך היום ו"לשמור" לארוחה הגדולה זה חלבונים ושומנים. לדוגמא, ארוחת צהריים של כריך עם פרוסה-שתיים פסטרמה וירקות או סושי יחסכו לכם הרבה חלבונים שיאפשרו לכם לאכול יותר מהמנה הבשרית בארוחה הגדולה.

בזמן הארוחה:

  • קחו לצלחת את כל האוכל שתרצו לאכול באותה הארוחה, וסיימו אותו מבלי לקחת תוספת. ארוחה "בהמשכים" משבשת את יכולת המעקב אחר הכמויות.
  • שתו הרבה, ואכלו לאט לאט ובנחת. לא צריך טקסים מיוחדים של ספירת לעיסות או הנחת המזלג. פשוט אל תערמו את הביס הבא על המזלג לפני שסיימתם את זה שבפה.
  • שימו לב לא להגזים באכילת סלטים עם רטבים שומניים מאוד המעלים את הערך הקלורי של הארוחה מבלי שנשים לב לכך.
  • שלבו פחמימות וחלבונים – במקום שתי פרוסות צלי, אכלו פרוסת צלי ומנת אורז.
  • ותרו על ה- "לא נעים" – שימו את עצמכם במקום הראשון ואל תאכלו כדי לרצות את היקרים לכם!

נתראה בשמחות!

2017-10-26T19:24:48+00:00