//כוח רצון זה לא הכל! כך תעשי דיאטה וגם תתני לו לנוח, סוף סוף

כוח רצון זה לא הכל! כך תעשי דיאטה וגם תתני לו לנוח, סוף סוף

"אני צריכה לרדת במשקל אבל אין לי כוח רצון…"

"התחלתי להקפיד אבל לא הצלחתי להתמיד כי יש לי אופי חלש…"

מי מאיתנו לא שמע את המשפטים האלה מאחרים, או אמר את זה על עצמו? שאלת המוטיבציה וכח הרצון הנה אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על ההצלחה ברכישת הרגלי אכילה בריאים וירידה במשקל, ורבים תולים בחוסר מוטיבציה את כישלון הדיאטה. ובכן, מה הפלא: כוח הרצון שלנו נבחן בעיקר במצבים המאתגרים, ודיאטה היא מצב מאתגר מאוד – לסרב למתוקים מפנקים, לבחור בין "נכון לי" ל- "בא לי" לאכול, לעמוד בפני השפע בארוחות משפחתיות, ואין ספור סיטואציות יום יומיות שפוגעות לנו, תרתי משמע, בבטן הרכה.

כמה דברים שכדאי לדעת על כוח רצון – באדיבות שנים של מחקר מדעי

  • כוח רצון הוא מסייע חשוב – אך לא יחידי.
    מחקרים מראים שככל שאנחנו מסתמכים על כוח הרצון – כך הוא נשחק עם הזמן. הרגלים טבעיים שניצור לעצמנו בתהליך עקבי יקלו עלינו לאכול נכון וידרשו מאיתנו הרבה פחות הפעלה של כוח הרצון.
  • כוח הרצון "מתעייף" אחרי יום מלא במשימות.
    זאת אחת הסיבות המרכזיות לכך שיותר קל לנו לאכול נכון במשך היום, וכשאנחנו מגיעים הביתה אחרי יום עבודה מתיש – העקרונות והחוקים עפים מן החלון.
  • כוח הרצון שלנו מושפע מרמת הסוכר בדם.

כשאנחנו מדלגים על ארוחות, רמת הסוכר בדם יורדת – וקשה לנו להתמיד במשימות שדורשות מוטיבציה.

  • אנחנו מתמידים יותר כאשר צופים בנו.

כלומר, המחויבות לתהליך מתחזקת כאשר אנחנו יודעים שמישהו עוקב אחר ההתקדמות שלנו ואנחנו מחויבים לפידבק שלו.

יש כוח, בטוח!

כל זה נשמע אולי מאיים, אבל יש תקווה, והיא גדולה, מאירה וסוחפת: כוח רצון הוא עניין של אמונה וניתן להעצים אותו. אם נאמר לעצמנו: "אין לי מוטיבציה", "כח הרצון שלי חלש", ננבא לעצמנו נבואה שתגשים את עצמה – ואנחנו אלה שנכשיל את עצמנו. האמירות הללו הן מקלות בגלגלי התהליך האישי שלנו. לכן, יש לשנן מדי יום – "כח הרצון שלי חזק, המטרה שווה את זה, אני יכולה לעשות את זה, אני יכול לעמוד בזה". מדי יום.

בנוסף, עלינו להבין שהרגשות שלנו חשובים, ושכדי להצליח בתהליך של ירידה במשקל אנחנו חייבים למצוא דרך שאין בה סבל. אנחנו חייבים לבנות שגרת אכילה שתהיה נוחה, נעימה ומספקת, ולא תרגיש כמו סגפנות.

הכל מתחיל בהרגלים

כדי לצאת לדרך ולהצליח ללכת בה לאורך זמן רב, ואפילו לתמיד – עלינו לסגל לעצמנו הרגלים שמתאימים לנו באמת, הרגלים שנאמנים להעדפות האכילה שלנו, לסדר היום שלנו ואפשרויות האכילה שעומדות בפנינו ויסייעו לנו בתהליך הירידה במשקל. באיזון online  נבנית לכל משתתפת תכנית אישית לפי אורח החיים שלו, לפי מה שהיא אוהבת לאכול ולפי מה שיהיה בר ביצוע לאורך זמן.

הכללים הבסיסיים של שיטת איזון online יאפשרו לכם לשמור על עצמכם:

שלוש ארוחות ביום ושלוש ארוחות ביניים שבכל אחת מהן פחמימות בכמות מספקת אשר ישמרו על רמת הסוכר טובה בדם.

תזמון נכון של הארוחות עם מרווחים של בין 2-3 שעות ימנע מכם רעב. תלמדו כיצד לזהות את הרעב ולהיענות לו כשהוא קטן, וכיצד לתכנן את לוח הזמנים שלכם כך שהארוחות שלכם ישרתו את גופכם על הצד הטוב, המזין והבריא ביותר.

ואת כל זה תעשו בליווי אישי צמוד, ובבקרה של האפליקציה הייעודית לתכנית, שתספק לכם את הבקרה אליה אתם זקוקים – שתחייב אתכם להתמיד.

השמירה על איזון רמת הסוכר והליווי והבקרה הצמודים יאפשרו לכם להיות הרבה פחות תלויים בכוח הרצון שלכם, שגם ככה מאותגר עם אינסוף משימות אחרות בחייכם, ולהצליח בתהליך של הטמעת הרגלי אכילה נכונים, שפויים ורגועים וכמובן לרדת במשקל ולשמור על ההישג.

2017-10-31T11:08:14+00:00