//כמה בכמה? על קצב הירידה – מה שחשוב, ומה שפחות

כמה בכמה? על קצב הירידה – מה שחשוב, ומה שפחות

*** רק בתכנית של…, קצב ירידה של שישה קילו בחודש!

תוך חודש אתם שמונה קילוגרם פחות! באחריות ***

כמה פעמים נתקלתם בפרסומות שמבטיחות לכם קצב ירידה אסטרונומי – ומוכרות לכם פנטזיה מפתה על קילוגרמים שנושרים להם? גם אם אתם הרציונאליסטים הכי גדולים בעולם, בטוח שבפינה קטנה בלבכם, הרהרתם האם באמת יש אי שם דיאטה שתספק לכם תוצאות כאלה. ואם אין דבר כזה – ספוילר, אין –
מה קצב הירידה הרצוי, הצפוי, ובעיקר – שפוי?

ירידה מהירה במשקל אינה הרזיה אמיתית

האמת מאחורי הפרסומות המפתות הללו ומאחורי כל דיאטות הכסאח לדורותיהן הוא שירידה מהירה במשקל נובעת גם מאובדן גדול של נוזלים. כי כאשר חסרות לגוף פחמימות, הוא נאלץ לפרק שרירים על מנת לתפקד, ולהפוך את החלבונים שלהם לאנרגית הפחמימות שחסרה לו. כיוון שרקמת השריר עשירה מאוד בנוזלים – זאת בניגוד לרקמת השומן – התוצאה היא ירידה מהירה מאוד במשקל.
זה אולי מרשים כשנשקלים, אבל המשמעות היא דילול של מסת השריר ואובדן מבנים חיוניים לגוף, ומבחינת ההיקפים (=פירוק רקמת שומן) – הירידה קטנה יותר מאשר זה נראה במשקל.

לכן הפחמימות חשובות לנו!

גוף שנאלץ לפרק את השרירים שלו כדי להשיג לעצמו את הפחמימות שהוא לא מקבל מהאוכל, מצמצם בפועל את קצב שריפת הקלוריות שלו – כדי להגן על המבנים החיוניים הללו. כשהגוף מתרגל לשרוף פחות קלוריות, התוצאה המתבקשת היא השמנה חוזרת – עם ריבית.
כמו כן, דיאטות קיצוניות בהן קצב ההרזיה מהיר כל כך הן דיאטות שלא מחזיקות לאורך זמן – לרוב נשברים ולא מצליחים להמשיך עם תהליך ההרזיה מעבר לק"ג הראשונים.
בשיטת איזון online אוכלים יחסית הרבה פחמימות בדיוק מהטעמים הללו – להגן על השרירים ולפרק שומנים בלבד, ולמנוע חזרה של הגלגל.

אז איך עושים את זה?

האמת היא שאין קיצורי דרך. הדרך היחידה להוריד את כל המשקל המיותר ולשמור על ההישג לאורך זמן היא לרזות בקצב מתון, המתאפשר באמצעות אכילה מספקת של פחמימות, פריסה נכונה של ארוחות מגוונות ומזינות, והקניית הרגלים שניתן יהיה לשמור עליהם גם בהמשך.
קצב ההרזיה הבריא והנכון אמור להיות ירידה של בין חצי קילו לקילו בשבוע – כלומר, בין שניים לארבעה בחודש.
זה אולי נשמע מעט יחסית אבל מבחינת ההיקפים והמידות בבגדים זה ממש לא מעט, כי כל 4 קילו של שומן שנשרף (בלי לפרק שרירים) = 4 ס"מ בבגדים = מידה בבגדים..

2017-10-31T10:45:59+00:00